Ile kosztuje druk wielkoformatowy?
Wielkoformatowe materiały marketingowe to przede wszystkim bannery, roll-upy, folie one vision. W tym przypadku masz możliwość wydrukowania większych formatów, które nadają się do wykorzystania w przestrzeni publicznej. Planujesz obszerną kampanię reklamową i jesteś na etapie przygotowywania budżetu? Zobacz, ile kosztuje druk wielkoformatowy w internetowej drukarni.
Jakie czynniki wpływają na koszty przygotowania wydruku wielkoformatowego?
Pierwszym krokiem do wyceny wydruku wielkoformatowego jest uwzględnienie parametrów technicznych, takich jak wymiary i rodzaj materiału. Drugim istotnym czynnikiem jest poziom skomplikowania projektu. Na całkowite koszty wpływają też dodatkowe prace realizowane przez drukarnię internetową, np. laminowanie i docięcie gotowego produktu.
Czynniki, które wpływają na koszty druku wielkoformatowego to:
- rodzaj i gramatura materiału;
- format i rozdzielczość wydruku;
- zastosowane techniki wykończeniowe, np. laminowanie;
- rodzaj użytych farb i ich trwałość;
- technologia;
- nakład.
Wszystkie te elementy wpływają na końcowy koszt i czas wykonania zlecenia. Pamiętaj, że dobra drukarnia online będzie w stanie przygotować dla Ciebie wielkoformatowe materiały w korzystnej cenie z jednoczesną gwarancją wysokiej jakości gotowego wyrobu.
Ile trzeba zapłacić za wielkoformatowe bannery reklamowe?
Mimo rozwoju nowych technologii o reklamy w social mediach, drukowane materiały promocyjne wciąż pozostają kluczowym elementem wielu kampanii marketingowych. Aby promować ofertę firmy w przestrzeni publicznej, możesz wykorzystywać bannery wielkoformatowe.
Wydruk takich materiałów w drukarni internetowej to wydatek zaczynający się od nieco poniżej 100 złotych netto. Oczywiście im większy projekt i więcej uszlachetnień, tym wyższa finalna cena gotowego produktu.
Wielkoformatowy wydruk na folii – czy jest tańszy niż papierowe bannery?
Wydruk wielkiego formatu na folii one way vision to koszt zaczynający się od ok. 100 złotych netto dla formatu 1,5x1 m. Dla porównania banner wielkoformatowy o wielkości 2x1 m to wydatek ok. 85 złotych netto.
Niemniej jednak folia ma znacznie szersze zastosowanie. Możesz ją wykorzystać jako okleinę witryny lub szyb na całym budynku.
Jak zredukować koszty wydruku wielkoformatowych materiałów marketingowych?
To proste! Po pierwsze możesz zrezygnować z dodatkowych uszlachetnień materiału. Jeśli projekt tego nie wymaga i wciąż pozostaje estetyczny, zaoszczędzisz w ten sposób nawet kilkaset złotych.
Kiedy szukasz oszczędności na wydruku materiałów wielkoformatowych, możesz też:
- wybrać papier o mniejszej gęstości;
- wydrukować materiały na formacie proponowanym przez drukarnie, a nie zgodnie z indywidualnie ustalonymi wymiarami;
- zamówić większy nakład – im więcej zamawiasz, tym korzystniejsza jest jednostkowa cena produktu
W praktyce nie warto szukać nadmiernych oszczędności na druku wielkoformatowym. Tutaj liczy się jakość i precyzja wykonania. Im estetyczniejszy będzie wydruk, tym skuteczniejsza stanie się zaplanowana strategia marketingowa przedsiębiorstwa.